Středočeským krajem moderním vlakem. Dosud největší obnova vozového parku nahradí muzejní kousky a posílí nejvytíženější spoje
S neustále se zvyšujícím počtem obyvatel Středočeského kraje roste i počet cestujících na jeho železničních tratích, které však zaostávají za současným stoletím. Následující roky by proto měly přinést dosud nejvýraznější obměnu vozového parku, budování nových spojení s Prahou i modernizaci stovek kilometrů kolejí.
Náměstek Snížek vyslyšel námitky Velkých Popovic proti železnici, protinávrh však na zastupitelstvu neprošel
Pozměňovací návrh náměstka hejtmanky Středočeského kraje pro územní rozvoj Jiřího Snížka, který by částečně vyhověl námitkám odpůrců železniční tratě, jež má vést přes přírodní park Velkopopovicko, na pondělním zasedání zastupitelstva neprošel. Ruku pro něj kromě Pirátů zvedl pouze jeden zástupce opozice.
Středočeský kraj posílí železniční spojení s Prahou novými moderními vlaky. Miliardová zakázka přinese 22 nových souprav
Jízda vlakem bude komfortnější, cestující ve Středočeském kraji budou přepravovat nové soupravy RegioPanter (EMU 240) s kapacitou 240 míst k sezení. Doplní nebo zcela nahradí dosluhující zastaralé stroje na některých linkách a zároveň budou nasazeny na lince S4 / U4 Praha – Kralupy nad Vltavou – Ústí nad Labem a lince spěšných vlaků R41 Praha – Kolín. Na koleje vyjedou v prosinci příštího roku.
Po Středočeském kraji vlakem pohodlněji
Do dvou let vyjedou na hlavní středočeské tratě nové vlaky. Konkrétně jde o deset nových souprav typu Regio Shark, každá v kapacitě 120 cestujících. Na těchto tratích původně nasazené “Ešusy.” Vozy CityElefant poté zhruba od prosince 2025 pomohou navýšit kapacitu cestujících.