Od dubna 2022 je na krajském úřadě nasazen jednotný systém pro zadávání a evidenci úkolů - Redmine. To znamená jejich efektivnější a přehlednější řízení. Zatímco menší i větší firmy již systémy pro řízení úkolů používají dlouho a neumí si bez nich práci představit, ve státní správě se s nimi většinou teprve seznamuje. Problémem bývají nejen historicky nastavené procesy a myšlení, ale i to, že SW tohoto typu nejsou pro specifické požadavky úředníků přizpůsobené. Jiný je pro uživatele způsob práce i uživatelské rozhraní.
{% asset 'https://a.pirati.cz/stredocesky/img/posts/2022/2022-04-01-redmine.png' alt='Redmine' %}
> „Když mě oslovil ředitel úřadu, zdali bych nevěděl o něčem, co by zavedlo pořádek a přehled, Redmine byl jasnou volbou. Mám zkušenosti s Bugzillou, Jirou a Salesforce, ale Redmine jsem několik let administroval a znám jej detailně nejen z pohledu uživatele.“ říká Tomáš Zmuda - uvolněný místopředseda Výboru pro digitalizaci a chytrý kraj za Pirtátskou stranu.
Několik měsíců trvala příprava metodiky a to hlavně s ohledem na jiné procesy než jaké bývají ve firmách. Tým vedoucích odborů a oddělení, který byl zapojen do příprav, se snažil systém co nejvíce přizpůsobit potřebám úřadu. Důležité je myslet na základní pravidlo: musí to být rychlejší a jednodušší než zadání úkolu přes e-mail nebo telefon. Z toho mimo jiné vyplynulo zadání, že Redmine nemá duplikovat již existující systémy a také není určen pro evidenci rutinních úkolů vyplývajících ze správní činnosti v samostatné i přenesené působnosti.
> „Přestože se jedná o nejrozšířenější open-source issue tracking software neustále vyvíjený komunitou od roku 2006, není příliš uživatelsky přívětivý. Proto jsme jej rozšířili o grafickou nadstavbu Redmine X a už nyní je poptávka po další funkcionalitě jako je například kanban nástěnka pro agilní řízení projektů“ doplňuje Tomáš Zmuda.
Redmine mohou používat i jednotliví radní a uvolnění zastupitelé - samozřejmě v mezích zákona. Například žádost o informace z jednotlivých odborů a oddělení je ideálním příkladem pro použití Redmine. Odpadne pravidelné dotazování: „Jak jsme na tom? Kdy to bude? Na co nebo na koho se čeká?“ atd.
Od 1. dubna jsou v pilotním provozu zapojeni vedoucí: * Odboru majetku a hospodářské správy, * Odboru řízení dotačních projektů, * Odboru školství, * Odboru informatiky, * Odboru územního plánování a stavebního řádu * Oddělení digitalizace.
Od 1. července 2022 pak bude povinnost využívání SW bude vztahovat na všechny vedoucí odborů. Nadcházející kvartál je určen pro otestování workflow, oprávnění, skupin uživatelů a doladění metodiky tak, aby bylo vše připraveno na zmíněný ostrý provoz.