O obchvatu Kutné Hory se mluví již několik desítek let. Debatu nedávno rozvířil nový návrh, který severozápadní trasou propojuje silnici I/2 od Prahy s komunikací I/38 směrem na Kolín a dále vede od obce Přítoky, kolem Grunty a pod Kaňkem se napojuje na křižovatku na Skalce.
“Piráti nedělají politiku od stolu, tzn. bez zapojení občanů. I na popud starostů dotčených obcí jsem proto ve čtvrtek 6. dubna pozval do Kutné Hory zástupce Ředitelství silnic a dálnic i vedení obcí. Obchvat Kutné Hory je více než třicet let starý záměr, který se neustále měnil a překresloval a je třeba se ujistit, že všichni zúčastnění se ve věci orientují a komunikují spolu. Ze setkání byl také přenášen živý přenos na sociální síť a na profilu kraje je k dispozici jeho záznam. Účastí jsem byl mile překvapen, v hojném počtu dorazila i veřejnost. Je to důkazem, že podobná setkání mají smysl,” uvádí Jiří Snížek, náměstek hejtmanky pro regionální rozvoj a územní plánování. Záznam přenosu najdete ZDE.
Z debaty v zaplněné místnosti kutnohorské knihovny vyplynulo, že obchvat nyní není pro Ředitelství silnic a dálnic prioritou, na pořadu dne je podle všeho zkapacitnění frekventované silnice I/38 a mimoúrovňové křižovatky pod Kaňkem. K obchvatu by ŘSD případně přistoupilo pouze na popud místních obcí. Miskovice, Suchdol, Ratboř nebo Grunta však dle slov svých starostů a starostek obchvat nechtějí. Na obchvatu netrvá ani Kutná Hora, pro její dopravní fungování není stavba přeložky nezbytná.
“Chtěl bych starosty dotčených obcí, kteří se obávají možného budoucího zhoršení kvality života na svém území, ujistit, že jakékoliv potenciální změny by muselo ještě odsouhlasit Zastupitelstvo Středočeského kraje. Nic takového není zatím v plánu. Naopak kvituji iniciativu Ředitelství silnic a dálnic, které další setkání s místními samosprávami naplánovalo hned na květen,“ doplňuje Jiří Snížek.