V úterý se v Kutné Hoře sešli odborníci nejen na cestovní ruch. Středočeská centrála cestovního ruchu (SCCR) uspořádala ve spolupráci s Czech Convetion Bureau první ročník Středočeského fóra cestovního ruchu. Zahájení konference se ujala Lucie Cirkva Chocholová, předsedkyně Výboru pro památkovou péči, kulturu a cestovní ruch Středočeského kraje. Cílem bylo umožnit setkání odborníků a vytvoření prostoru k prezentacím s orientací na praxi v cestovním ruchu.

„Sdílení dobré praxe, práce s daty, sledování nových trendů v marketingu. To je přesně to, co pro efektivní rozvoj cestovního ruchu ve Středočeském kraji potřebujeme. Jsem velice ráda, že i tato témata nabídlo historicky první fórum cestovního ruchu v našem kraji a doufám, že se akce stane tradicí,“ řekla Lucie Cirkva Chocholová.

Úvodní slova zazněla od zástupců Kutné Hory a Galerie Středočeského kraje (GASK), v jehož prostorách se sešla více jak stovka pozvaných hostů. Prvním bodem programu bylo vystoupení ředitele SCCR Jakuba Kulhánka, který účastníkům přiblížil činnost své organizace. Na jeho řeč navázala vedoucí marketingu SCCR Karolína Kratochvílová, která hosty nechala nahlédnout pod pokličku marketingového oddělení a představila některé úspěšné kampaně. Do následné diskuze se zapojil i marketingový tým, který se s hosty podělil o své znalosti a zkušenosti.

Téma place brandingu jako cesty k úspěchu se chopil David Laryš ze Středočeského inovačního centra a účastníky seznámil s úspěšnou marketingovou kampaní Ski Amadé. Na fóru vystoupili také Filip Förstl a Lukáš Kaczor, zástupci mobilního operátora T-mobile, s prezentací na téma „Cestovní ruch optikou dat“. Promluvili o vyhodnocování, ochraně a bezpečí dat nebo jejich využití v cestovním ruchu.

V odpoledním bloku vystoupil Petr Janeček, odborník Institutu turismu agentury CzechTourism, a Tereza Kubištová, zástupkyně destinační oblasti Kraj blanických rytířů. Pro účastníky připravili prezentaci o výběru a využití místních poplatků. Bez odezvy z řad hostů nezůstala ani prezentace Jaromíra Poláška, odborníka na strategický management a marketing v cestovním ruchu, který se zaměřil na využití umělé inteligence v oboru, uvedl praktické příklady využití a formy, jak může umělá inteligence pomoci cestovnímu ruchu. Fórum uzavřel Václav Chytil, ředitel Regionální dotační kanceláře Středočeského kraje, prezentací na téma využití dotací EU v cestovním ruchu.

„Fórum bylo inspirativní a umožnilo nám diskutovat o trendech a inovacích v oblasti cestovního ruchu. Věřím, že zvolená témata byla pro naše hosty obohacující a alespoň částečně zasela semínka novým nápadům. Rád bych poděkoval všem řečníkům, partnerům i hostům a budeme se těšit na setkání v dalším roce,“ uvedl Jakub Kulhánek, ředitel SCCR.

Organizátorem konference byla Středočeská centrála cestovního ruchu a Střední Čechy Convention Bureau. Hlavním partnerem konference bylo Czech Convention Bureau a dalšími partnery Institut turismu agentury CzechTourism a Středočeský kraj.